2012. július 24., kedd

Tour de Medovarce 6.

Hajnalban a sátor nyitva hagyott ajtaján kifejezetten hideg levegő tódult be. Amikor végre kidugtam az orrom a hálózsákból, két fácánt láttam a sátor előtt alig egy méterrel sétálgatni. 8 órakor már újra a 75-ös főúton voltam, az erős és hideg északnyugati szél egész Komáromig végigkísért, bár Dunamocsig oldalról akart elsodorni, a Duna-menti országúton viszont az irgalmatlan szembeszél olyannyira lelassított, hogy már délután fél hat volt, mire visszatértem Komáromba. Kitérőkre ezen a napon már nem vállalkoztam, csak a közvetlenül útbaeső nevezetességeknél álltam meg. Az is igaz, hogy nagyrészt már járt utakon haladtam, csak a Málas és Köbölkút közötti szakasz volt új, de az közvetlenül a megyehatárt alkotó dombok túloldala, úgyhogy van rá esély, hogy jövő tavaszig még eljutok ide.

Deméndhegyi th. - Deménd (Demandice) - Nagysalló (Tekovské Lužany) - Málas - Farnad (Farná) - Nagyölved (Veľké Ludince) - Szőgyén (Svodín) - Köbölkút (Gbelce) - Búcs (Búč) - Dunamocs (Moča) - Komárom (Komárno)

2012.7.16., hétfő, 91 km

Összegzés:
2012.7.10.-16.  (7 nap)
Megtett távolság: 323 km
Napi átlag: 46 km
Meglátogatott községek száma: 29
Defektek száma: 2
Fényképek száma: 1608
Érintett történelmi megyék: 4 (Komárom, Bars, Esztergom, Hont)
Érintett jelenlegi járások (okres): 5 (KN, NZ, LV, BS, KA)
Túrabiciklisták, akikkel találkoztam: 1 (Hontnémetinél a főúton, a Duna-menti utat nem számítva)
Megszólítások száma: 6
   ebből: kedves érdeklődés: 2 (Fegyvernek, Palást)
             bizalmatlan gyanakodás: 2 (Jászfalu, Kolta)
             artikulátlan utánamüvöltés: 1 (Tergenye)
             "tuccanniccáccigit ?": 1 (Zselíz)
Visszaköszönési ráta: kb. 75 %

Reggel a Deméndihegy-táborhelyen













Kilátás a domb tetejéről kelet felé













Újra úton













Deménd - községháza













Deménd után egy hatvanméteres kaptató jön, majd még egy domb...













... végül az út leereszkedik a Garam-menti lapos vidékre































A zsandár emlékkeresztje



















Nagysallóra érkezve szép fasor fogad. A 75-ös főút idáig vezető szakaszát felújították, hangadó választóvonalakkal látták el. Egy öreg néni (közelebb a nyolcvanhoz, mint a hetvenhez) biciklizett ki a faluból és a falutáblánál megállt, akkurátusan fejére rakta a sisakot és felvette a kukásmellényt (utóbbi világosban nem is kötelező, a sisak nekem talán a túra egyötödén volt a fejemen). Ebben a görcsös szabálykövetésben benne volt a szlovákiai magyarság egész tragédiája... Egyébként, a magyarlakta vidékre érve egy óra alatt három darab tonnás rendőrtank húzott el mellettem, előtte a hegyekben napokig egyet sem láttam...
A nagysallói temetőben

















"Akik a tiltást nem veszik figyelembe, pénzbírságba részesülnek !"

























Nagysalló központjában





















Itt, a nagysallói csata emlékobeliszkjénél ágazik el az északkeleti útvonal, a vele szemben álló kocsmában álltunk meg mindig az unokatestvéremmel. Most rövid reggeliszünetre a park egyik padjára ültem le, majd indultam tovább.

















Dohányültetvény

















Málas az utolsó barsi falu



















A dombtető alkotta Komárom és Esztergom megye határát sokáig, az egykori hatalmas Törzsök-erdő maradéka ma is beborítja a dombot.













Nagyölved

















Nagyölvedi részlet



















A községháza















A reggeli fácánok visszatértek






























Nagyölved tele van faszobrokkal, kopjafákkal, szépen faragott padokkal, annak köszönhetően, hogy évről évre művészeti alkotótáborokat tartanak itt.





































































A nagyölvedi református templom



















Széles út a dombokon át Nagyölved és Szőgyén között















Szőgyén központjában



















Pató Pál úr szobra


































13. századi templom megmaradt kövei Szőgyénen













Halastó Szőgyén és Köbölkút között
















Gyorsan hozta és vitte a szél a felhőket



















Egyesek szerint Európa ott ér véget, ahol a "bazár" kezdődik. Én nem értek egyet velük, de a Dévény-Szentpétervár vonaltól keletre eső kontinensrész mai állapotában bizony nem más, mint a nagy-nagy Eurobazár..






























Újra a Duna-parti úton













A Duna Radványnál
















Kissé csapzott visszatérés az Öreg Kikötőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése